Ridley Scott, den legendariske instruktør bag filme som Alien, Blade Runner og Gladiator, vender tilbage til reklameverdenen for at instruere sin første reklamefilm i 15 år – for cognacproducenten Hennessy.

Se den her:

Ud fra grundtanken om, at ‘hver dråbe Hennessy X.O. er en Odyssey ‘, har Ridley Scott lavet en episk sensorisk rejse, der udforsker de syv smage i cognacen i en surrealistisk fortælling – eller måske snare et ’rejseprogram’ – der er ren sci-fi og trækker tråde til Moebius’ tegneserieverden.

De syv verdener er kreative fortolkninger af hver smagsoplevelse, som beskrives af Hennessy’s ’Comité de Dégustation’: Sweet Notes, Rising Heat, Spicy Edge, Flowing Flame, Chocolate Lull, Wood Crunches og Infinite Echo.

Disse syv smage er tænkt af Ridley Scott som individuelle verdener, der blev bragt til liv gennem tung brug af CGI.

Scott transportere publikum til syv verdner, hvor vi ser bl.a. folk der indsamler en honningagtig skinnende gylden væske, menneskelige figurer der går i skyggen af kæmpe bronzegiganter (muligvis en reference til Oscar-statuetten), androider der kommer til liv gennem krydrede synapser, væsener der glider gennem en brændende atmosfære, en ensom rejsende der mediterer fredeligt blandt svævende klipper og frodige skove der omrøres af usynlige ånder.

Filmen er et overflødighedshorn af imponerende effekter, men det er ekstra spændende at se de små bag-om-klips om tilblivelsen, samt interviewet med Ridley Scott selv.

Nu er det bare om at komme ud og få fat på Hennessy X.O.-cognac, og se om vi også bliver ført til nye mærkelige verdener.

Leave a Reply

Your email address will not be published.